Корисні правила-поради для подолання кібербулінгу
1. Не поспішай!
Не поспішай, не виплескуй свій негатив у кібер-простір. Важливо не відповідати на вразливі повідомлення до того, як порадишся зі дорослими. перед тим, як писати та відправляти повідомлення, потрібно заспокоїтися, притишити роздратування, злість, образу, гнів. Емоції – погані порадники, вони минають, а написане та відправлене в Інтернет продовжує нести та помножувати негатив уже без Вашої волі та контролю.
2. Буду свою репутацію!
Буду власну онлайн-репутацію, не провокуйся ілюзією анонімності. Інтернет – це особлива среда зі своїми правилами поведінки – «нетикетом» (новоутворення від англ. net – мережа та «етикет»). Хоча кіберпростір і надає додаткові можливості відчути свободу і розкутість завдяки анонімності, але існують способи дізнатися, хто саме надіслав повідомлення, хто стоїть за певним ніком (анонімним псевдонімом). І якщо некоректні дії у віртуальному просторі призводять до реальної шкоди – від анонімності залишається лише ілюзія: все таємниці стає явним. У віртуальному просторі, як і в реальному, діє золоте правило: стався і дій щодо інших так, як хотів би, щоб ставилися до тебе. Крім того, Інтернет фіксує історію, яка складається із публічних дій учасників і визначає його онлайн-репутацію – нагромаджений образ особистості в очах інших учасників: заплямувати її легко, виправити – важко.
3. Поважай факти!
Зберігати підтвердження факту нападів. Якщо тобі неприємно вразило якесь повідомлення чи картинка на сайті (фото, відео, будь що), правильна реакція – вимкнути екран (щоб зупинити негативний вплив, але не комп'ютер!) і негайно звернутись до батьків за порадою Доречно ігнорувати поодинокий негатив. Одноразові образливі повідомлення краще ігнорувати, часто внаслідок цього кібер-буллінг на початковій стадії і зупинятися. Досвідчені форумчани користуються правилом: «найкращий спосіб боротьби з неадекватами – ігнор». Якщо ж реагувати на негативні коментарі, комунікація продовжується.
Коли ігнорувати не варто!
Не дивлячись на те, що відправник Вам не відомий, якщо листи систематично містять загрози життю та здоров'ю, або порнографічні сюжети, варто поставити до телефонного або Інтернет-провайдера, інспектора місцевого відділку міліції з роботи з неповнолітніми (для цього і важливо копіювати повідомлення із загрозами). Якщо образлива інформація розміщена на сайті, варто зробити запит адміністратору щодо видалення цієї інформації.
Поради на випадок, якщо вас залякують або переслідують у мережі:
Повідомляйте про залякування в мережі, незважаючи на те, чи воно стосується вас безпосередньо. Позначте такі випадки для перегляду YouTube. Блокуйте користувачів, які залякують чи переслідують.
Ніколи не відповідайте на такі коментарі, адже це може лише погіршити ситуацію. Хоча це складно, спробуйте ігнорувати образи.
Зберігайте та роздруковуйте образливі повідомлення, публікації, зображення чи відео, які ви отримали чи побачили.
Занотовуйте дату та час публікації образливих повідомлень, а також будь-які дані про особу, яка їх опублікувала.
Не передавайте відео чи повідомлення, метою яких є залякування в мережі, адже ви станете співучасником.
Якщо вас постійно ображають, спробуйте змінити свій ідентифікатор користувача, псевдонім чи профіль.
Насамкінець, не ігноруйте випадків залякування інших осіб у мережі. Якщо ви натрапите на такий випадок, повідомте про це і запропонуйте свою допомогу – розкажіть користувачеві про CyberMentors.
Почувайтесь безпечно в мережі, використовуючи наведені нижче поради щодо запобігання залякуванню:
Не публікуйте в мережі особисту інформацію.
Нікому не повідомляйте свої паролі.
Обмірковуйте свої висловлювання, перш ніж публікувати їх у мережі.
Уважайте погляди інших користувачів. Те, що ви ким не погоджуєтесь, не дає вам права бути грубим або ображати інших.
Періодично шукайте відомості про себе у Google. Ви зможете побачити в мережі інформацію про себе, яка доступна іншим, а також змінити те, що вам не сподобається.
ПРАВИЛА ДЛЯ СВІДКІВ!
Якщо ви стали очевидцем кібер-буллінгу, існує три типи правильної поведінки:
1) виступити проти булера (дати йому зрозуміти, що такі його дії оцінюються вами негативно);
2) підтримати жертву (особливо чи в публічному віртуальному просторі висловити думку про те, що кібербулінг – це погано; цим Ви надаєте емоційну підтримку, таку потрібну жертві);
3) повідомити дорослих про факт некоректної поведінки у кібер-просторі. Можливе тимчасове блокування Програми, що забезпечують миттєвий обмін повідомленнями, мають можливість тимчасового відключення, можна заблокувати отримання повідомлень з певних адрес, навіть змінити телефонний номер. Пауза в спілкуванні руйнує взаємопідсилювані автоматизми кібербулінгу, особливо якщо він мотивований втечею булерів від нудьги і не супроводжується булінгом у реальній житті.
Коментарі
Дописати коментар